Vazgeçilir gibi değil bu med cezirler : Venedik

Venedik, 118 adacık üzerine kurulu romantik bi ada şehri. İtalya’nın güneyinden geliyorsanız mutlaka aklınızda olsun. İtalya’da kuzeye çıktıkça fazlaca üşüyebilirsiniz. Doğa da değişiyor paraleller değiştikçe. Ruhunuzu dinlendirecek daha geniş yeşil alanlara kavuşmak size sandığınızdan da iyi gelecek. Sevgilinizle gitmemişseniz biraz sıkılabilirsiniz Venedik‘te. Zira bol romantizm içeren bir şehir burası. Şehirde 170 tane kanal ve 400 tane köprü var.
Kamu idaresi bakımından Venedik, bir komün olup Veneto bölgesinin ve kendi adını taşıyan Venezia ilinin de başkenti. Venedik mimari olarak tam 600 senedir hiç değişmemiş. Şehri büyüleyici kılan gizem de burada saklı aslında. Venedik’te oteller Roma’ya göre çok daha konforlu ve olabildiğince lüks. Biz ana karada bulunan Mestre mahallesinde konakladık. Zaten yerel halk da genel olarak burada yaşıyor.

Mestre

Kanalların olduğu bölgeye geçmek için 4 kilometre uzunluğunda Ponte della Libertà (Özgürlük Köprüsü)” adı verilen kara ve demiryolu köprüsünü geçmek durumundasınız. Çok büyük araçlar -mesela tur otobüsleri- bu köprüden geçemiyor. Tren ya da deniz yolunu tercih edebilirsiniz. Biz deniz yolunu tercih ettik. Vapuretto isimli vapurlarla 1 saat 20 dakikada Railto’da olabilirsiniz.

Ponte della Libertà köprüsü

Venedik’in havasına güvenilmez demişlerdi. Nispeten sıkıca giyinmiştik de…Vapuretta’dan iner inmez serin Venedik havası hemen esnafın sabah siftahını yaptırdı. Üşüyenler olarak hemen Venezia hatıralı sweatshirt’lerden aldık. Roma Venedik Meydan’ında da bulunan II. Vittorio Emanuele anıtı, çok güzel konumlanmış. 1985 – 1911 yılları arasında Giuseppe Sacconi tarafından Birleşmiş İtalya Krallığı’nın ilk kralı II. Vittorio Emanuele’yi onurlandırmak için yapılmış. Venedik’in Atatürk’ü diyorlar kendisi için.

II. Vittorio Emanuele anıtı

Anıtı geçer geçmez ilk karşılaştığımız köprü, Ponte Dei Sospiri… Yani İç Çekme Köprüsü. Ayrıca ‘’Ahlar vahlar köprüsü’’ de deniyor. Bu köprü çok kalabalık, herkes burada ellerini yukarı doğru kaldırarak fotoğraf çektiriyor. Boş bulmak neredeyse imkansız. Köprünün solundaki bina Dükalık Sarayı, sağdaki de Yeni Hapishane. Peki köprünün simi nerden geliyor dersiniz? Mahkumlar hapishaneye geçerken, Venedik’in güzel manzarasına köprünün parmaklıkları arasından son kez bakıp iç çekmeleri üzerine bu köprüye böyle bi isim verilmiş. Başka bir bilgiye göre ise; iç çekmelerinin asıl sebebi, Venedik Cumhuriyeti zamanında, hapis cezası alan mahkumların bir daha serbest bırakılmamalarıymış.

Ponte Dei Sospiri

San Giorgio Maggiore Bazilakası

Med Cezir…

San Giorgio Maggiore Bazilakası… Venedik’te San Giorgio Maggiore adasında yer alıyor. Kilisenin ön yüzü San Marco meydanına gelmeden önce gondollar eşliğinde hoş bi panorama sağlıyor. Nihayet San Marco meydanına geliyoruz. San Marco Basilikası ve San Marco Çan Kulesi oldukça görkemli yapılar. Çan kulesine çıkmayı çok istiyorduk ancak doğanın güzel sürprizleri vardı bizim için:) Biz meydana gelir gelmez bi anda yağmur yağmaya başladı. Sonrasında Venedik’te her yıl sadece 2 kez gerçekleşen bir doğa olayı bize merhaba dedi. Med Cezir…

San Marco Basilikası

Yerden yükselen sular ve yağan yağmur başta biraz ürkütse de senede 2 kez yaşanan bir doğa olayını yaşıyor olmaktan oldukça keyif aldık. Sular giderek yükseliyordu. Fotoğraf çekmek, yağan yağmur nedeniyle oldukça zorlaştı. İçinde olduğumuz bu doğa olayı ile büyülenmiştik. Kiliseleri ve tarihi yapıları gezmek yerine sığınacak bir yerler bulmaya çalıştık. Şehirle birlikte batıyor gibiydik. Aqua alta, Venedik’te yaşamın sıradanlarından biri… Sular yükseldiğinde belediye hemen ahşap su yolları kuruyor ve insanlar buralardan yürümeye başlıyor. Med-cezir başlayınca etraftaki dükkânlar hemen poşetten yapılmış 15 Euro civarında satılan botları satışa çıkarıyor. Biz onları kullanışsız bulup, yağmur çizmesi almaya karar verdik. Onlara da 20 Euro kadar. O kadar sevimli ve ıslak bir şehre dönüştü ki burası hiç bitmesin istedim. Poşet yağmurluklarımız ve siyah yağmur çizmelerimiz ile med-cezire karşı hazırdık.

San Marco Çan Kulesi

20130524_122810-768x1024

Sığındığımız köşede Venedik kahvesi içtik. Neresi mi? Roma’dakinden bile daha güzel olan Hard Rock Cafe… Her şehirde mutlaka uğramaya çalıştığım bir mekan burası. Yağmur dinmeyince biz de alışmaya karar verdik. O kadar güzel kanallar ve köprüler var ki… Hepsini gezmek ve görmek istedik. Bahsedildiği gibi kötü bir koku da yok. Yağmur eşliğinde gondol keyfi de çok keyifli oluyor. Venedik’te daracık, şahane sokaklar var. Fazlasıyla birbirlerine benziyorlar ve bu nedenle gezerken kaybolabilirsiniz. Ancak hepsi bir şekilde San Marco meydanına bağlanıyor. Venedik deyince akla gelen önemli şeylerden biri de maskeler… Rönesans döneminde Commedia dell’arte gibi tiyatro oyunlarında kullanılırmış çokça. Gerçekten hepsi birer sanat eseri… 2 Euro’ya da 100 Euro’ya da maske var. Venedik Festivali’nde de sıkça kullanılıyorlar.

1591’de yapılan Büyük Kanal üzerindeki Ponte di Rialto, yani Rialto Köprüsü ise Venedik’in en büyük ve en meşhur köprüsü. Köprünün üzerinden Venedik çok büyüleyici görünüyor. Yağmur hızını artırınca acıkmaya başladık:) Antico Forno isimli küçük bir pizzacıya girip, bira ile ısınıp çok lezzetli pizzalar yedik. İtalya’da Siena, Montecatini ve Venedik’te yediğim pizzalar en lezzetli olanlarıydı. Burası onlarca kişinin ayakta büyük bir keyifle birasını içip, pizzasını yediği küçük bir pizzacı.Yağmur dinene kadar kaldık burada. Mutlaka uğrayın.

Ponte di Rialto

Venedik’i gezmeye doyamayacaksınız ama vaktiniz varsa Murano ve Burano adalarını da görün. Venedik’ten teknelerle ulaşabileceğiniz Murano adasının rengarenk evlerine, cam sanatının en eşsiz örneklerine bayılacaksınız. Vendeik’te de Murano camından yapılmış takılara rastlayabilirsiniz. Ancak sahtelerinin olduğunu da belirtmek de fayda var.